söndag 14 april 2013

6 tuffa veckor..

Har varit lite upp och ner dom sista träningarna men jag känner att jag har en liten positiv trend på g.
Körde bänkpress i onsdags då var jag helt slut passet gick oxå skit men sånt händer.
Däremot så fick jag lite hopp då mitt markpass på trosdagen gick mycket bra, bla en 2a på 220kg som kändes lätt, gick sen på 235kg vilket kändes mindre lätt men kom iaf upp.

Idag så har jag kört det sista passet på min 6v tränings schema och det blev ett bra sista pass där
10x107,5kg i bänken kom ganska lätt vilket kändes skönt då jag gått kräftgång ett tag i bänken.
Troligast beror det på att jag har lagt till ett extra pass bänk och axlar i veckan, men hoppas på retroaktivt belöning på Norrlandsmästerskapen.

Satt och räknade lite på min 6.v tränings period och jag har bara missat ett enda tänings moment på hela tiden, vilket känns toppen, och då har det varit det tuffaste 6 veckors träning jag gjort..

Nu v.7 har jag egentligen en liten vilo vecka där jag också maxar en gång i varje moment för att sätta vilka vikter jag ska beräkna mina kommande 6.v träning på.
Men ska ju tävla på Norrlands 4 maj, så jag kommer köra på nästa vecka men då kommer jag köra
lägre volym och köra mera explosivt.

Sen efter Nm Ska jag sätta mig ner och bestämma hur jag ska lägga upp min träning inför Sm i sommar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar