söndag 24 november 2013

Lång väg tillbaka.

Efter den stormigaste sommaren och hösten i mitt liv så börjar kampen tillbaka.

Mycket har hänt i våras så bestämde jag mig för att jag skulle satsa på att bli en av utmanarna i gladiatorerna, skickade en intresseanmälning och körde igång att träna mera kondition.
Jag var ju säker att dom skulle höra av sig, jag är en tävlings människa och ger alltid allt.
jag tappade en hel del vikt och massa av min toppstyrka, men var i bra form konditionsmässigt.

Men sen kom det stora bakslaget dom ringde ville att jag skulle komma på
intervju och uttagnings test, men uttagningen var mitt under min utlandssemester.
Visst ville jag åka till stockholm och göra den men har ju barn som sett fram emot utlandsresan
i nästan ett år, så det blev att stå över...
Dom sa att jag skulle anmäla mig nästa år så skulle jag få komma, men får se hur motiverad man är då.

Nu har jag gått tillbaks till styrkelyft schemat och det går tungt, har fått räkna ner böjen med 30kg
Bänken med 15kg och marken med 30kg.
Det har varit slitigt både mentalt och fysiskt men är inne på min 5v. nu och det känns som att
det börjar lossna lite.
orkar jag följa mina scheman ska jag vara tillbaks i tävlings form om ca 8-10 veckor.
Då kan jag iaf kvala in till nästa sm och göra en riktig satsning och förhoppningsvis göra en bra bit över 600kg i totalen.

Som sagt har det hänt mycket, jag och mina små har flyttat till en ny lägenhet.
Det känns väldigt bra och dom trivs i sitt hem och sina nya rum:)
Jag har ett jobb jag trivs med och det känns som att det kommer bli en bra vinter:)

Här är bilder på min form i somras, tyvärr så blev det inte några riktig bra fotning.










2 kommentarer:

  1. Ser bra ut!! Ett stort lycka till med ditt nya liv!!
    Du är värd det!!

    SvaraRadera